Project Description
Terapia SI jest poprawą organizacji pracy mózgu poprzez ćwiczenia, w których dziecko doświadcza zróżnicowanych bodźców sensorycznych podczas ruchu. Przez terapeutów nazywana „naukową zabawą”, bo wzmacnia zdolności uczenia się mózgu, redukuje poziom zaburzeń w pracy mózgu i pozwala na precyzyjne i szybkie uczenie się oraz rozwój psychoruchowy.
Dla kogo?
Kiedy dziecko:
- jest nadwrażliwe na dotyk, światło, dźwięk
- nie lubi bawić się na placu zabaw – unika huśtawek, karuzeli, piaskownicy
- wręcz przeciwnie – potrzebuje mocnych bodźców – nadmiernie się kręci, huśta, mocno się uderza, ma dużo sińców, bije inne dzieci, poszukuje głośnych zabawek, często krzyczy
- jest nadruchliwe lub apatyczne, nieobecne
- nie potrafi bawić się z rówieśnikami
- ma problemy z koordynacją
- ma opóźniony rozwój mowy i zdolności językowych
- ma problemy z nauką – rysowaniem, czytaniem, pisaniem
- ma niską samoocenę, często zniechęca się niepowodzeniami
- słyszy dobrze, ale nie potrafi wykonać polecenia
- ma kłopoty z dobrą organizacją
- jest niezgrabne, często się potyka