Project Description

Terapia SI jest poprawą organizacji pracy mózgu poprzez ćwiczenia, w których dziecko doświadcza zróżnicowanych bodźców sensorycznych podczas ruchu. Przez terapeutów nazywana „naukową zabawą”, bo wzmacnia zdolności uczenia się mózgu, redukuje poziom zaburzeń w pracy mózgu i pozwala na precyzyjne i szybkie uczenie się oraz rozwój psychoruchowy.

Dla kogo?

Kiedy dziecko:

  • jest nadwrażliwe na dotyk, światło, dźwięk
  • nie lubi bawić się na placu zabaw – unika huśtawek, karuzeli, piaskownicy
  • wręcz przeciwnie – potrzebuje mocnych bodźców – nadmiernie się kręci, huśta, mocno się uderza, ma dużo sińców, bije inne dzieci, poszukuje głośnych zabawek, często krzyczy
  • jest nadruchliwe lub apatyczne, nieobecne
  • nie potrafi bawić się z rówieśnikami
  • ma problemy z koordynacją
  • ma opóźniony rozwój mowy i zdolności językowych
  • ma problemy z nauką – rysowaniem, czytaniem, pisaniem
  • ma niską samoocenę, często zniechęca się niepowodzeniami
  • słyszy dobrze, ale nie potrafi wykonać polecenia
  • ma kłopoty z dobrą organizacją
  • jest niezgrabne, często się potyka